Publicaties

Essays

Janssen-Vos, B. van Oers en T. Schiferli, Jonge kinderen in risicosituaties. APS/Academie voor Ontwikkelingsgericht Onderwijs, 2002.

Weerspiegeling, Ontwikkelingsgerichte coaching van professionals in het onderwijs, december 2012.
Lees gehele artikel (PDF)

   

 

Boeken

Schiferli, T. en A. v/d Heijden, Naar groep 3: een ononderbroken ontwikkelingsproces. Continuïteit in de onderbouw. Hoera! Ik krijg kleuters o.r.v.
A. Beets Kessens en
G. Caminada, Utrecht 2010.
Bestel bij Bol.com

Janssen-Vos, B. van Oers en T. Schiferli, Jonge kinderen in risicosituaties. APS/Academie voor Ontwikkelingsgericht Onderwijs, 2002. Janssen-Vos, B. van Oers en T. Schiferli, Jonge kinderen in risicosituaties. APS/Academie voor Ontwikkelingsgericht Onderwijs, 2002.
Meer info en bestellen
.
Janssen-Vos, F. en T.Schiferli, Bouwen sjouwen en druk verkeer. APS, 1999.
Meer info en bestellen.
Knijpstra, H,, B.Pompert en T. Schiferli, Met jou kan ik lezen en schrijven. Assen, 1997. Knijpstra, H,, B.Pompert en T. Schiferli, Met jou kan ik lezen en schrijven. Assen, 1997.
Meer info en bestellen
Narratives of childhood, edited by Bert van Oers Oers, B. van, F. Janssen-Vos , B. Pompert en T.Schiferli, Narratives of childhood, edited by Bert van Oers, Vu University Press, Amsterdam 2003. Bestel bij Bol.com Pompert, B. en T. Schiferli, Spelen en leren op school. JSW boek 1. Tilburg 1993. Pompert, B. en T. Schiferli, Spelen en leren op school. JSW boek 1. Tilburg 1993. Bestel bij Bol.com
Janssen-Vos, T. Schiferli en H.Vink, Thema’s en projecten. Assen, 1991. Janssen-Vos, T. Schiferli en H.Vink, Thema’s en projecten. Assen, 1991.
Meer info en bestellen
Janssen-Vos en T. Schiferli, Kringactiviteiten. Assen, 1991. Janssen-Vos en T. Schiferli, Kringactiviteiten. Assen, 1999. Meer info en bestellen

 

Artikelen

Janssen-Vos, B. van Oers en T. Schiferli, Jonge kinderen in risicosituaties. APS/Academie voor Ontwikkelingsgericht Onderwijs, 2002.

Schiferli, T. en A. van der Heijden, Naar groep 3: een ononderbroken ontwikkelingsproces. In: HJK februari 2010.
Lees gehele artikel (PDF)

Janssen-Vos, B. van Oers en T. Schiferli, Jonge kinderen in risicosituaties. APS/Academie voor Ontwikkelingsgericht Onderwijs, 2002. Beets Kessens, A. A. van der Heijden en T.Schiferli, Van meet af aan meedoen. Oriëntatie op inclusief onderwijs. Themanummer HJK juni 2008.
Lees gehele artikel (PDF)
  • Heijden, A. van der en T.Schiferli, Interne begeleiders groeien mee. In Zone, april 2004.
  • Heijden, A. van der en T. Schiferli, Schoolontwikkeling van onderbouw naar bovenbouw. In WJK 2003.
  • Leeuw, W., T. Schiferli en J.Valkenburg, Laboratorium in groep 7. In Basisbulletin APS 2001.
  • Janssen-Vos, B. van Oers en T. Schiferli, Eén voor één maar niet alleen. Een ontwikkelingsgerichte pedagogiek voor jonge risico kinderen. In Tijdschrift voor Ortho - Pedagogiek. 2000.
  • Schiferli, T. Onderwijsontwikkeling met Handelingsgericht Observatie en registratie en Evaluatie systeem. In 10 jaar Basisontwikkeling, APS, 2000.
  • Schiferli, T. en E. Schoonhoven, De leerkracht als partner in een MLK klas. Samenwerken met leerlingen aan zinvolle activiteiten. In Vernieuwing, 1994.
  • Schiferli, T. en H. Vink, Onderwijskundig Beleid. In leiding geven in de Basisschool, Groningen, 1993.
© TRUDY SCHIFERLI